ناخن های دست (وپا) ، عنصر مهمی در زیبایی بانوان محسوب می شوند و همه ساله وقت و هزینه زیادی صرف تزیین آن ها می گردد . این هزینه ها که در مواقع زیادی نیز بجا می باشند ، سبب شده است تا عده زیادی از خانم ها ، به گذراندن دوره آموزش کاشت ناخن اهتمام ورزیده و درصدد انجام این کار توسط خودشان برآیند ، نا گفته نماند که گذراندن دوره آموزش کاشت ناخن علاوه بر زیبایی شخصی ، می تواند منبع درآمدی نیز برای فرد مذکور باشد .

آموزش کاشت ناخن نیز همانند  آموزش دیگر مهارت ها ، از طرق مختلفی میسر است که از مهمترین آن ها می توان به شرکت در کلاس های آموزشی حضوری یا مجازی ، استفاده از فیلم های آموزش کاشت ناخن و کتب و مجلات مربوطه اشاره کرد .

در آموزش کاشت ناخن نیز همانند سایر حرفه ها ، هیچ هنر آموزی توانایی فراگیری کاشت ناخن را در ۱ سطح و ۱ مرحله آموزش را ندارد و باید علاوه بر ممارست در یادگیری ، تمرین های لازم در سطوح مقدماتی را انجام داده ، مورد تائید قرار بگیرند و سپس به یادگیری دروس سطوح بالاتر بپردازند . در کشور ما آموزش کاشت ناخن از سطح مبتدی شروع شده و تا اخذ مدارک بین المللی ادامه دارد . در دوره های استاندارد آموزش کاشت ناخن ، تدریس مباحث در قالب ۶ مرحله صورت می گیرد که در سطح  ۱و۲ ، کهآموزش کاشت ناخن پایه ای می باشد ، معمولا طی ۱۰ جلسه تئوری عملی به ابتدایی ترین موارد کاشت ناخن پرداخته می شود . در سطح ۳ کاشت های چند مرحله ای ، در سطح ۴ گریم تخصصی  ، در سطح ۵ آموزش کاشت های ژورنالی و در بالاتریت سطح موجود تکنیک های دیزاین تدریس می شود .در پایان هر دوره گواهی نامه ای جهت تصدیق گذراندن دوره به هنر آموزان اهدا می گردد و در صورت تمایلشان ، می توانند دوره بعدی را اخذ و سپری کنند .

پس از اتمام دوره آموزش کاشت ناخن ، هنر آموز با گذراندن قریب به ۵۰ جلسه آموزش عملی ، به عنوان یک ناخنکار با مدرک بین المللی از فارغ التحصیل شده و می تواند به انجام مانیکور ،پدیکور،کاشت ،گریم و … بپردازد . تعلیم در این دوره ها سبب می شود تا ناخنکار ، از روش های اصولی و استاندارد برای ترمیم و تزئین ناخن بهره ببرد تا تفاوت کار وی در برابر شخصی که به صورت تجربی این فن را آموخته است ، مشهود باشد .