می دانیم که روش کاشت پودری ناخن به روشی گفته می شود که تیپ مصنوعی به وسیله چسب های پرایمر روی ناخن چسبانده شده و پس از آن با استفاده از تیپ کاتر مقدار اضافی آن قطع می شود . پس از استفاده از مواد ضد قارچی ، پودر مخصوص کاشت ناختن روی پت زده شده و پس از خشک شدن با سوهان به شکل دهی آن اقدام می شود .

اما موضوعی که در حال حاضر مورد بررسی قرار خواهد گرفتآموزش کاشت ناخن ژله ای می باشد . در این روش ، ماده اولیه ژل کاشت ناخن به صورت آماده قابل خریداریست و با چسباندن آن بر روی ناخن و تثبیت آن توسط اشعه یو-وی  ، ناخن مصنوعی آماده است . کاشت ناخن ژله ای شباهت بسیاری به روش کاشت ناخن پودری دارد و تنها تفاوتشان در مواد اولیه آن هاست .

  در ایران ، ۷۰ الی ۷۵ درصد کاشت ناخن با روش پودری انجام می شود ، ۱۰ الی ۱۵ درصد هم سهم کاشت ناخن به روش ژله ای می باشد ، میزان درصد  باقیمانده نیز سهم روش های دیگر علی الخصوص کاشت گریم و دیگر متدهاست که به شدت در حال رشد و ربودن گوی سبقت از دو روش دیگر است ، می باشد .

در ادامه مطلب کاشت ناخن ژله ای ، پرداختن به لاک های ژلیش خالی از لطف نیست . این نوع لاک ها به دلیل داشتن مواد کراتینه ، کمک شایانی به رشد و ترمیم ناخن ها کرده و با تولید در انواع مات و براق ، پاسخگوی همه سلیقه ها می باشد .

ماندگاری این مدل کاشت ناخن ، از ۳۰ الی ۴۵ روز می باشد و از محاسن آن می توان به استحکام بالا و استفاده از آن روی ناخن های پا ( پس از پدیکور ) اشاره کرد . این روش کاشت ، بر خلاف سایر روش ها ، نیاز به ترمیم ندارد بلکه نیاز به اعمال مجدد دارد و باید با رشد ناخن ها ، اقدام به تمدید آن ها شود . وسایل مورد نیاز برای ژلیش عبارت اند از بیس کد ، لاک ژلی ، تاپ کد ، کلینر و دستگاه ال-ای-دی . در  این روش ، مانند کاشت ناخن با ژله ، پس از بافرینگ و  اعمال ضد قارچ ، لاک ژله ای را روی صدف ناخن زده و با دستگاه ال ای دی آن را خشک می کنیم . پس از خشک شدن لاک ، تاپ کد زده و مجددا خشک می کنیم و در مرحله آخر کلینر را روی سطح ناخن می زنیم . در پایان لازم به ذکر است بر خلاف کاشت ژله ای ناخن که روی تیپ اعمال می شد ، مراحل فوق روی ناخن طبیعی انجام می شود ، .